۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

این بازی روی داد تا تو....


این بازی روی داد تا تو در این دایره ی گردان، به روی داده ی این بازی بیاندیشی : چرا این بازی روی داد؟ مهم نیست! پشت این رویداد چه نهفته است؟ باز هم مهم نیست! پس چه مهم است؟ همان که هیچ اهمیتی ندارد : بازی=گشودگی بر آنچه روی می‌‌دهد! آنچه روی می‌‌دهد دری است که به روی درهای بی‌ پایان باز می‌‌شود. کودک از ناکجا می‌‌آید. پس از چندی چنان بازی می‌‌کند که انگار بازیگری ازلی بوده. با چهره‌ای پر از پرسش. پرسش‌هایی‌ که به زبان نمی‌‌آیند یا اگر بیایند چنان بدیهی‌ انگاشته می‌‌شوند که ما می‌‌خندیم.او با تن‌اش ور می‌‌رود : چرا من اینجایم؟ این بازی روی داد تا کودک بپرسد و بزرگ شود و بازی پرسش را فراموش کند. از بازی، خستگی‌ لذت می‌‌ماند. چقدر مردگان همانند کودکانی خرسند و خسته اند. خرسند و خسته از بازی. باز بازیگران بزرگ می‌‌گریند! چه روی داده؟ هیچ! کودکی ناز خوابیده!

۳ نظر:

  1. افسوس که من "محترم" نبودم.
    ناراحت شدم وقتی دیدم من رو بیرون انداختید.
    ولی خب... چه میشه کرد!
    من هنوزم شعرهاتون رو دوست دارم.
    نوشته‌هاتون رو دوست دارم.
    ادبیاتتون رو دوست دارم.
    و در یک کلام خودتون رو دوست دارم.
    پاینده بمانید.

    پاسخحذف
  2. ای پریسا جان، تو بسیار محترم و عزیز هستی‌، و من از تو معذرت می‌‌خواهم.تازگی‌ها کسانی‌ بیشتر با نام مستعار و بی‌ چهره، در صفحه ی من مزاحمت ایجاد می‌‌کردند،من هم خود را ناگزیر دیدم که فرند لیست‌ام را از اشخاص بی‌ نام و چهره پاک کنم. این حق من است که دوستان‌ام را انتخاب کنم. آن نادوستان با این رفتار به آدم‌های نیک‌ هم ستم کردند، چون من ناگزیر شدم نام‌های نیمه کاره و بی‌ عکس را هم دلت کنم. الان یادم آمد کی‌ هستی‌.این بار خودم تو را اد می‌‌کنم. این را هم بگویم که این اواخر، تو استتوس‌های بسیار و بسیار کم ربطی‌ به یک فضای عمومی‌ می‌‌نوشتی‌، آن هم لابد بی‌ تاثیر نبوده. به هر حال، تو دوباره به جمع دوستان من افزوده خواهی‌ شد، و البته که مسئولیت سخن تو هم با خود توست. سلیقه ی من محفوظ، برای خودم. فدای تو.

    پاسخحذف
  3. ممنونم که توجه کردید پرزیدنت عزیز و دوست‌داشتنی. در همه‌ی موارد با شما موافقم. اما در مورد استاتوس‌های اخیرم لازمه که عرض کنم راستش سیاستی پیدا کردم جدیدن که تا حدودی به حرکاتِ آنارشیستی و زیر سوال بردن بعضی چیزها مربوط میشه و اینکه معتقدم هیچ خط قرمزی نباید در هیچ‌جا وجود داشته باشه. خیلی از دوستانم بعد از این کار من رو از لیست دوستانشون حذف کردن و حتی خیلی از دوستان و اقوامم من رو مورد سرزنش قرار دادن. ولی به هر حال به قول خودتون مسئولیت سخن هر فرد با خودشه. به زودی به رویه‌ی سابق بازخواهم گشت اما نتایجم رو حتمن خواهم نوشت.
    زیاده از این حرف وراجیه و من بازم از لطف شما برای اینکه اجازه دادید دوباره از استاتوس‌ها و لینک‌هایی که شر می‌کنید، لذت ببرم، ممنونم.

    پاسخحذف

باغ‌وحشی که شرنگ سروده است

  خانه  >  خاک  >  شعر  > باغ‌وحشی که شرنگ سروده است تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید      درآمدی بر اشعار حسین شرنگ و شعرخوا...