۱۳۹۵ آذر ۳۰, سه‌شنبه

ینی‌ترکیه‌چری



رفتارِ ینی‌ترکیه‌چری:
پارسال سوخو 
امسال سفیر
سال‌ها گشاده‌مرز‌ی به روی سیلِ تروریست
اشغالِ عراق
اشغالِ سوریه
اشغالِ خودِ ترکیه با رسواترین کودتا‌ی تاریخ
تجاوز به نظامی‌های متجاوزِ خودش
تفریحاتِ سالمِ ا‌رمنی‌کشی‌
ورزشِ کردکشی
مارکی دو‌سادگی‌ در عالمِ شکارِ کمونیست‌ها
لگد‌زدن در خدمتِ ناتو
لگدِ خارج از خدمت به خودِ ناتو
ریدن و خوردن و باز‌ریدن و باز‌خوردن
چاشنی‌کشی‌ِ اسلام پان‌ترکی‌
گاز‌گرفتنِ سایهِ خایه‌های چین
تبدیلِ فردا به افتضاحی بدتر از دیروز
ترکانیدنِ جهانِ ترک‌خورده تا مرزِ مرضِ آوار‌آوارگیِ مزمن
 ,
این بسته‌بازی‌های شوم به وردی رفتاری می‌‌ماند:
هاری هاری کریشنا برو کنار!
هارای هارای من هارم!
من تشنه‌ِ بمبارانِ اتمی‌-هیدروژنی‌ام!
من انزالِ مرضِ انقراض‌ام!
من نیازمندِ نفرینِ زمین‌ام!
من شیفتهِ یاسین و یاسایم!
من خواهانِ بازگشتِ روحانی به استپ‌های آسیایم!
من طاعون‌ام!
من وبایم!
کو سرم؟
کو دم‌ام؟
کو شکم‌ام؟
کو کون‌ام؟
کو پایم؟
من
من
...
بله!

۷ نظر:

  1. .
    .
    .

    حالا دست بر جای خالی‌ همه ی شانه‌‌ها می‌‌گذارم و به راه خودم می‌‌روم.
    در سرزمین درخت و مار
    نیش رویش خوردم

    پاسخحذف
  2. http://news.gooya.com/politics/archives/2015/12/205952.php

    پاسخحذف
  3. آها : قال القاتل، بعد إطلاق النار على السفير: نحن الذين بايعوا محمداً على الجهاد

    — وكان يصرخ: "لا تنسوا حلب، لا تنسوا سوريا"، وقال أيضاً "كل من له يد في هذا الظلم سيدفع الحساب"، وأضاف أنه لن يخرج من القاعة إلا ميتاً. وأضاف أيضا وهو يصرخ: "ما لم تكن بلادنا في أمان فإنكم أنتم أيضاً لن تتذوقوه".
    .نحن الذين بايعوا محمد علي الجهاد"، الجملة التي صدح بها الإرهابي التركي، بعد اغتياله للسفير الروسي في أنقرة،

    پاسخحذف
  4. Alborz Zahedi
    19 décembre, à 12:41 ·
    این آغاز ماجراست. خشمی چنان در میان انبوه مخالفان «بشار اسد»، قصاب دمشق موج می‌زند که این ترور، این فریادها و این گلوله‌ها تنها نشانه‌ای کوچک از آن است. «سوریه را فراموش نکنید، حلب را فراموش نکنید». «ما در حلب می‌میریم شما اینجا بمیرید».
    مهم نیست قاتل ترک است و وابسته به کدام جریان سیاسی. او مخالفان بی شمار اسد را در این «اجرا»ی پست‌مدرن ترور نمایندگی می‌کند. این الله‌اکبرها که از این حنجره زخمی بیرون می‌جهد را هم چند نوروشنفکر وطنی می‌توانند به داعش منتسب کنند یا با وصل کردنش به سعودی و اسراییل و ناتو خیال خودشان را راحت کنند. اما جهان بر مدار خودش خواهد چرخید. مخالفان دیکتاتور تنها چند مزدور سعودی نیستند. تمامی روشنفکران سوری، دانشجویان و آزادی‌خواهان سوری که از جنایات اسد به تنگ آمده‌اند حالا مجبور هستند کنار رژیم مرتجع و کثیف «سعودی» بایستند، چرا که روسیه و آن متحد دیگرش که بخش مهمی از بودجه مملکت ورشکسته و فقیرش را صرف دفاع از دیکتاتور برای پیشبرد اهداف استراتژیک کرده است، پشت اسد ایستاده‌اند. این زخم تازه چرک کرده است و چرکش خاورمیانه را فراخواهد گرفت.
    بی‌سابقه است که جریان‌های روشنفکری سرزمینی با تکیه بر پارادایم‌های رئالیستی و امنیتی با دولتشان یکی شوند و از دخالت نظامی در سرزمینی دیگر و علیه مردمی دیگر دفاع کنند. هرچند ظهور این جریان عجیب که در هیچ‌جای جهان همتا ندارد بی‌ارتباط با جریانات سیاسی نیست که در واشنگتن با دلارهای اسراییل و عربستان از تحریم علیه کردن مردم ایران دفاع می‌کنند. این یعنی ورشکستگی در تمامی ابعاد و در تمام جبهه‌های سیاسی و فکری یک جامعه. زمانی که روشنفکری با توجیهات پا در هوای رئال‌پلتیک از پیروزی اسد خوشحال می‌شود و سور عزای مردم سوریه را کنار حامیان و مزدوران دیکتاتورها به سفره می‌نشیند، خشم این تروریست جوان نیز بیشتر قابل درک می‌شود. خاورمیانه آبستن خشونت ‌های هولناکی‌ست. خدای کهنِ خاورمیانه خودش به قربانیانش، تمام قربانیان این جبر تاریخی و جغرافیایی رحم کند.
    پانوشت: جنگ جهانی اول از ترور یک سفیر آغاز شد.د

    پاسخحذف
  5. " آنها پروژه‌ی روشنگری منفورالفکران و روشنفکران متجدد را در جهان سوم همسو و همدست با استعمار اروپا و آمریکا ارزیابی می‌کنند و جلوی منتقدان گرایش‌های بومیگرا، جلوی منتقدان خرافات، جلوی انتقاد از اسلام و حتا اسلام‌گرایی، می‌ایستند".

    پاسخحذف
  6. https://news.vice.com/article/libyan-oil-gold-and-qaddafi-the-strange-email-sidney-blumenthal-sent-hillary-clinton-in-2011

    پاسخحذف

باغ‌وحشی که شرنگ سروده است

  خانه  >  خاک  >  شعر  > باغ‌وحشی که شرنگ سروده است تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید      درآمدی بر اشعار حسین شرنگ و شعرخوا...