۱۳۹۵ دی ۲۹, چهارشنبه

انقلابِ ویتگنشتاینی


یکی‌ آمده می‌‌گوید این طلبهِ پیشین و دانشمندِ محترمِ امروزینِ شما که انقلابِ ویتگنشتاینی علیهِ خود کرده در انستیتویی اجیر شده که بودجهِ آن را برخی‌ از درنده‌خوترین آیپکی‌ها و نئوکان‌های اسرائیلی‌آمریکایی‌ می‌‌پردازند(یعنی‌ بخشکی از همان سه چهار‌میلیارد‌دلارِ سالانه‌ای که آمریکا از پولِ مالیاتِ مردم‌اش به حکومتِ مفتخورِ اسرائیل می‌‌دهد)و کارِ او نوشتنِ پالیسی‌ریپورت‌های امنیتی لیکود‌پسند برای بر‌انگیختنِ مقاماتِ آمریکایی به بر‌افروختنِ جنگی دیگر(این بار با جیم‌الف) به سودِ اسرائیل است و در این میان با زبانی ریز و تیز و جلزولز‌انگیز، تسخرِ دل و جگر‌گدازِ حقوق و مزایا به کامِ پالیسی‌ریپورتر‌کوفت‌کنی‌ هم آذینِ متن کرده: هم مشتِ طرف را دقیق و مستدل باز کرده و هم وقارِ انستیتویی‌اش را پنچر...
چه ذنبِ لا‌یغفری!
از دیشب تا اکنون دقیقا همان‌ها که در دریدگی زبردست و دهان‌ترند دم به دم با فحش و فضیحت بر او می‌‌شورند که چرا او را مسخره کرده‌ای؟ چرا متلک گفته‌ای؟ چرا بحثِ علمی‌ نکرده‌ای؟ خانمی "دو ساله" که به گفتهِ  خودش غیر از همین یکی‌ دو نوشته چیزی از کلانتری نخوانده چنان بر او و بی‌ سوادی‌اش توپیده و تشریده که آدمی‌ انگشت به دوات می‌‌ماند!
چرا انبوهی جان بر کف بسیج شده‌اند که هر کس سخنی علیه عمله اکرهِ ناتو و اسرائیل گفت او را بدرند؟
یک پاسخِ روشن: آنها روی صحنه آمده شمشیر‌ها را از رو بسته‌اند و همهِ پل‌ها را پشتِ سرِ خود خراب کرده‌اند تنی چند از آنان از طلابِ حوزه یا تخم و ترکهِ منحوسِ آیه‌الله‌هایند آقازاده‌هایی‌ که "می‌ خواهند زود پولدار شوند" یا در حیفا حمامِ آفتاب بگیرند سالم‌اند چون رفیقِ آمریکا و اسرائیل‌اند و اما اصلِ مطلب: آنها می‌‌خواهند به هر بهایی "قبح"ِ مزدوری برای دشمنانِ کّلِ مردمِ منطقه به ویژه اسرائیل و آمریکا را از میان بردارند و سرسپردگی به جنگ‌سالار‌های جهانی‌ و منطقه‌ای را نرمالیزه کنند و کسانی‌ هم هستند که دقیقا می‌‌خواهند نانِ خون را به کامِ آنها زهر و زرد کنند: خانم‌ها! آقایان! هیچ دلیلی‌ برای کف‌زدن و هورا‌کشیدن برای شما وجود ندارد! شما خودتان را ارزان فروخته‌اید و ارباب‌هایتان هم در شما به خواری می‌‌نگرند! اندکی‌ سرچ کنید ببینید نگاهِ ریچارد پرل به خود‌فروشانِ پیشین، کسانی‌ چون عباس فخر‌آور چگونه است! گویا جایی‌ گفته از اوپفیوزیسیون‌چی‌‌هایی‌ چون فخر‌آور بیزارم، آنها روی خائنین مجاری و رومانیایی در جنگِ سرد را هم سفید کرده‌اند!
یک پرسش: آیا اسرائیلی که به مدتِ شش‌هفت‌دهه روی سرزمینِ اشغال‌شدهِ دیگران چنبر زده و بدتر از اسپارتی‌ها ملت‌ارتشیِ همیشه حاضر برای بی‌رحمانه‌ترین خونریزی‌ها ساخته و دست به فجیع‌ترین جنایت‌ها علیه انسان فلسطینی و دیگر ملت‌های عربِ منطقه زده در جهان با موسادِ هولناک‌اش و با همکاری"سایانیم"هایش سالی‌ صد‌ها ترور و انفجار را سامان داده بارها دست به نسل‌کشیِ زده رژیم آپارتاید و نفرت‌انگیز‌ترین دیوارِ تاریخ را بر پا داشته و همین چند روز پیش، گندِ یک میلیون پوندی سفارت‌اش برای رخنه در حزبِ کارگر انگلیس و از کار‌انداختنِ موضعِ فلسطین‌دوستانهِ رهبرِ آن با سرنگونی او از رهبری در‌آمد‌ه چنین اسرائیلی که خودش را بدنامِ جهان کرده تا آن تکه خاکِ دزدی را نگه دارد به این طلبه‌ها و آیه‌الله‌زاده‌ها و این دکتر‌های احمقِ فلسفه و جامعه‌شناسی‌ که خود را دربست به حراج گذاشته و یکی‌ پس از دیگری گماشتهِ انستیتو‌ها و انجمن‌های حقوق بشر‌ناکی و بنیادِ توانا‌وارِ دست‌نشاندهِ او می‌‌شوند احترام می‌‌گذارد؟ من به صهیونیست‌ها را از یک جنبه بسیار جدی می‌‌گیرم: آنها به بهای هول‌انگیزی برای اسرائیل ایستادند بسی‌ بیشتر از نازی‌ها که برای آلمان و آپارتایدیست‌ها که برای آفریقای جنوبی! نها همهِ مردمِ جهان را جهان‌وطن می‌‌خواهند تا تنها خودشان وطنی داشته باشند آنها مشتی بزدلِ خودفروشِ سست‌عنصر نیستند: مهدی خلجی و باطبی و شرکا نوکرند و نوکر و گماشته و تن‌-وطن محترم نبوده و نخواهد بود!
خواهیم دید!

دیشب که آنهمه کامنت اینجا و آنجا خواندم متوجه شدم که بیشتر همدلان و همراهانِ اسرائیل‌قبله کرد هستند! آخ!
از کرد‌های دخیل‌بسته به ضریحِ اسرائیل می‌‌پرسم: آیا امکان دارد که با "پشتیبانی‌"یک حکومتِ راسیست به رستگاری قومی رسید؟
آیا می‌‌توان با کمکِ رژیمِ آپارتاید به استقلال و آزادی دست یافت؟
آیا اسرائیلی که همه آینده‌شان را در گروِ آن گذاشته‌اند همیشه همین که "هست" خواهد ماند؟
آیا مردمانِ دیگرِ منطقه کشک‌اند؟
...

https://www.facebook.com/abdee.kalantari/posts/10154002357917811

۱ نظر:

  1. Narges KhGh
    16 janvier, à 12:03 ·
    تجاوز به فضای عمومی فکر و عمل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نباید تحمل کنیم.هر کسی این کار را کرد باید از این فصا حذف اعتباری بشود. اعتبار افراد تا جاییست که حرمت سلامت فصای عمومی را نگه دارند.
    فروریختن بنای اعتبار هر باره یک فرد یا جریان تا به کجا؟ به چه حقی این گسست های نطر-عمل تان را به مخاطب و جامعه پیگیر ایرانی تحمیل می کنید؟ شمایان فقط پارازیتهای فضای فکر و عمل سیاسی هستید، فرقی نمی کند چپ باشید یا راست، حکومتی باشید یا اپوزیسیونی. بدا به حال ایران و ایرانیانی که امیدی برای ایران در دل می پرورند.
    شاید مهمترین خدمت به آینده ایران، نور افکندن صریح و جدی به این زخمهای عفونی است و کندن یکباره از آنان برای همیشه. ما به هوای سالم گفتگو و عمل نیاز داریم و نه خودارضاییهایی بن بست گونه فکری که به تجاوز به همدیگر در عمل ختم می شوند.
    پی نوشت:
    هنوز توان تشخیص خودم از انطباق یک متن با شرایط واقعا موجود خود، جامعه و سیستم سیاسی را از دست نداده ام که به تامین کننده فاند موسسه ای که نویسنده متن در ان کار می کند درآویزم و از آن طریق متن را ارزیابی کنم.
    سخافت فضای "نقد" غیرقابل تحمل است.
    #عبدی-کلانتری #تجاوز به فضای عمومی
    مرادم از پارازیت به معنای امواجی فرعی و مانع از رسیدن صداهای سالم و بالنده سیاسی و اجتماعی به افکار عمومی است.

    پاسخحذف

باغ‌وحشی که شرنگ سروده است

  خانه  >  خاک  >  شعر  > باغ‌وحشی که شرنگ سروده است تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید      درآمدی بر اشعار حسین شرنگ و شعرخوا...