۱۳۹۸ مهر ۲, سه‌شنبه

درود‌ها ه

درود‌ها همایونا،
امیدوارم خوب و خوش باشی.
این ویدئو در تویتر ویرال شده است و خودم هم چند بار آن را دیده‌ام.
اصل حرف درست این نوجوان را بسیاران دیگر هم زده‌ا‌ند ولی جریانی که تئاتر او را جهانگیر کرده روی چهار و ا‌ند‌ی میلیون نوجوانی که او را دنبال می کنند سرمایه ریخته پاشیده و از آن بوی خوشی نمی آید.
تئاتر او بسیار رو و بیش از حد شیک و آراسته و واگیرداراننده است.
کسی که این متن لوس را نوشته و کارگردانی کرده دارد این بچه‌ها را برای بازی‌ای دیگر بازیچه می کند.
اجرا‌ی او به دل من نمی نشیند.
من به این تئاتر‌های ویرال شک می کنم در عصر‌ی که همه صحنه‌ها جوری چیده می شوند که کسی نداند واقعا در جهان چه دارد می گذرد.
وقتی می گوید: مردم دارند می میرند از مردم و مرگ اصلی درام نمی گوید.
اگر می گفت که بیشترین آلاینده جهان در چند دهه گذشته بمب‌افکن‌های پر‌شمار و ماشین جنگی پرسوخت و دود و دم غرب دمکراسی‌بختک است حرف‌اش را باور می کردم ولی انشا‌نویس او همه چیز می گوید که همین را ندیده انگارد.
آیا این دختر تا کنون عکس‌های شهر‌های ویران عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن را ندیده!
این ژاندارک‌بازی است بازی ژاندارک چیزی دیگر بود.
فدات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

هزاره‌ها ا

هزاره‌ها از کجا به جا از کی‌ به اکنون رفتم هر بار همهِ جایگاه از  یادم رفت آمد یادم همهِ هزاره‌ها اینجا